rb504375

Rode Kruis Evenementen Hulp

Uitbreiden naar 10000 goed getrainde vrijwilligers

Peter Paul Tenthof van Noorden

Peter Paul Tenthof van Noorden

Hoofd Nederlandse Rode Kruis

Voor welke opdracht heb je Responsible Branding ingehuurd?​

Om ons te helpen bij het schrijven van een business case voor onze evenementenhulp activiteiten. Evenementenhulp is een kern activiteit van het Nederlandse Rode Kruis. Ons doel is om uit te breiden van 8.000 naar 10.000 goed getrainde evenementenhulp vrijwilligers. Met als randvoorwaarde dat onze activiteiten kostendekkend zijn.

Wat spreekt je aan in de samenwerking met Responsible Branding?​

Responsible Branding zorgt er voor dat je je eigen business eens van een afstand bekijkt. Van buiten naar binnen. Ze brengen structuur aan in het geen al in je hoofd zit. Waardoor sluimerende kennis en expertise boven komt en helder wordt in je hoofd. Door middel van workshops, gesprekken en klant interviews hebben zij ons zelf laten inzien waar we nu staan, waar we heen willen en hoe we daar kunnen komen.

Dit heeft er voor ons toe geleid dat wij onze ambitie en de weg er naar toe nu duidelijk voor ogen hebben. Niet alleen in de vorm van een duidelijk verhaal op papier, doorgerekend en al, maar ook met heel praktisch. Met concrete stappen om de organisatie mee te krijgen in de juiste richting.

Waar zou je Responsible Branding voor aanraden?​
  • Met een frisse blik naar je eigen business te kijken.
  • Je doel helder te formuleren.
  • De weg er naar toe te bepalen.
  • Met een praktische en pragmatische aanpak.