rb432075

WAT IK DOE

Identiteit en positionering

Wie ben je en welke waarde bied je?
Een organisatie, haar identiteit en mensen zijn onlosmakelijk verbonden met hoe je buiten, als merk, wordt ervaren.

Je (potentiële) klanten willen écht geraakt worden en willen dat hun verwachtingen worden waargemaakt. Ze stellen zichzelf de vraag of jouw merk en product of dienst past bij wie ze zijn, waar ze voor staan en of ze hun specifieke behoefte(n) invullen.  Met andere woorden ze willen zich met jouw merk of organisatie verbonden voelen.

Om aan deze behoeften en verwachtingen van (potentiële) klanten te voldoen is het essentieel dat je, om te beginnen,  zorgt voor:

  • Een helder, relevant doel.
  • Een duidelijk beeld van wie je bent, waar je voor staat, hoe anderen jou zien en bovenal wat jou uniek maakt?
  • Een scherpe analyse van de wereld om je heen; wat wil je klant (en zijn klant) nu precies, waar wordt hij echt blij van?
  • Een sterke waardepropositie

Je organisatie -, merkidentiteit en waardepropositie gaan we samen (her) ontdekken met behulp van:

  • Workshops o.a. ‘Waar gaan we heen?’ en ‘Ramen open’
  • Klantinterviews & focus groups
  • Kernwaarden sessie
  • Het Business Model Canvas

Wanneer je organisatie- en merkidentiteit helder is kun je dit vervolgens krachtig communiceren aan de buitenwereld door middel van je visuele identiteit (huisstijl). Je visuele identiteit (beeld, lettertype, kleurgebruik en logo) wordt geborgd in een brandbook.

Merkstrategie

Hoe bereik je je doel?
Een heldere waardepropositie en goede strategie, waarin je organisatie identiteit is geborgd, is een middel om, op een consistente manier, je doel te bereiken. Het brengt een merk tot leven. Het zorgt ervoor dat (potentiële) klanten ervaren wie jij bent . Het vormt de rode draad in alle keuzes die je maakt en alle communicatiekanalen die je inzet. Of het nu gaat om je productverpakkingen, advertenties, evenementen, landingspagina’s of video’s. Strategie ontwikkel ik altijd samen met de klant.

Wat is je doel? Hoe bereik je de klant? Hoe en op welk moment breng je consistent welke boodschap?

  • Klantreis
  • Contactstrategie
  • Materiaal ontwikkeling zoals website

Coaching & training

Succesvolle ‘vernieuwing’ van je organisatie, team of merk vraagt naast een concreet doel, een heldere strategie en een plan vooral ook om gemotiveerde en energieke medewerkers. En hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Het belangrijkste is dat medewerkers zich betrokken en gewaardeerd voelen. Helemaal als er sprake is van een veranderingstraject. Ze moeten het doel relevant vinden en mogen bijdragen vanuit hun eigen persoonlijkheid en talenten.

En dat is soms best een uitdaging. Want in de waan van de dag schieten communicatie, aandacht voor elkaar en zelfreflectie er vaak bij in. Terwijl het zo belangrijk is. Wat vinden ze relevant en waardevol? En doen ze  waar ze goed in zijn? Voelen ze zich energiek en gemotiveerd?

Met mijn business én mens inzicht wordt de kern, tijdens trainingen en coaching, snel geraakt. We beginnen met het ontdekken van eigen ‘kracht’, daar waar men goed in is en energie van krijgt. En van hieruit ontwikkelen wij verder. Dit doe ik zowel in groepen als individueel.

Voorbeeld trainingen:

  • Professioneel verder ontwikkelen/Business Model YOU
  • Persoonlijk leiderschap
  • Team effectiviteit
  • Effectief communiceren

HOE IK WERK

icon6
Frisse blik

Wij zetten de ramen wijd open. Wat gebeurt er eigenlijk in de wereld om je heen? Wie is je klant? Wat wil hij? Je concurrent? En we kijken naar jou, van buiten naar binnen.

rb-icon004
Vanuit eigen kracht

Wij gaan samen ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je doel is. Als organisatie, merk, team of mens. En van hieruit verder ontwikkelen.

rb-icon005
Pragmatisch & creatief

Ingewikkelde dingen maak ik graag zo simpel mogelijk. Hiervoor heb ik een eigen effectieve methodiek ontwikkeld.

rb-icon006
Samen

Vanaf het eerste contact werken wij intensief samen. Via workshops, klant interviews, coaching en training neem ik mensen mee in de gewenste richting.

Kom in contact!

Voor mails en telefoontjes maak ik graag tijd. En voor een kop koffie, een vraag of een vrijblijvende eerste uitwisseling van ideeën ben je altijd welkom.